Publications

Bourdeau, Jacqueline; Forissier, Thomas; Mazabraud, Yves et Nkambou, Roger (2015). Web-Based Context-Aware Science Learning. Dans Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web Companion (p. 1415-1418). Republic and Canton of Geneva, Switzerland : Association for Computer Machinery (ACM). ISBN 978-1-4503-3473-0 doi:10.1145/2740908.2743048

Forissier, Thomas; Bourdeau, Jacqueline; Mazabraud, Yves et Nkambou, Roger (2013). Modeling Context Effects in Science Learning:The CLASH Model. Dans Modeling and Using Context. Proceedings of the 8th International and Interdisciplinary Conference (CONTEXT 2013) (p. 330-335). Berlin, Heidelberg : Springer Verlag, coll. « Lecture Notes in Computer Science », vol. 8175. doi:ISBN 978-3-642-40971-4

Forissier, T., Bourdeau, J. & Fécil, S. (2014). Interfaces Elève-Machine pour apprendre à partir des contextes. Dans IHM’14, 26e conférence francophone sur l’Interaction Homme-Machine, Oct 2014, Lille, France. pp.38-43, 2014

Forissier, Thomas; Bourdeau, Jacqueline; Mazabraud, Yves et Nkambou, Roger (2013). Modeling Context Effects in Science Learning:The CLASH Model. Dans Modeling and Using Context. Proceedings of the 8th International and Interdisciplinary Conference (CONTEXT 2013) (p. 330-335). Berlin, Heidelberg : Springer Verlag, coll. « Lecture Notes in Computer Science », vol. 8175. doi:ISBN 978-3-642-40971-4